Vinyasa yoga este un stil de yoga mai nou, in care posturile se realizeaza intr-o succesiune de miscari legate unele de altele, intr-un flux continuu. Intotdeauna asanele (posturile) realizate in timpul fluxului vinyasa sunt conectate cu ritmul inspiratiei si al expiratiei, avand scopul de a crea mai multa energie si caldura in organism. In prezent, acest stil de yoga este considerat a fi cel mai popular.

Vinyāsa este un termen ce vine din limba sanscrita, unde „vi” inseamna „a pozitiona” si „nyasa” reprezinta „intr-un fel special”, „intr-un mod constient ”. Cu alte cuvinte, a actiona cu intentie sau a te misca constient.

In Vinyasa Yoga, tranzitia de la o postura la cealalta se face mentinandu-ti in permanenta mintea si corpul conectate cu respiratia, iar astfel se creeaza o „curgere”, de aceea se mai numeste si Flow Yoga.

Aceasta „curgere” in miscare poate induce o stare de constienta definita de psihologul Mihaly Csikszentmihalyi ca fiind ”acel loc unde esti complet absorbit si cu mintea focusata pe ceea ce intreprinzi”, este experienta de a fi viu, conectat si liber, iar practicantul gaseste o stare de confort in tot efortul depus. Este o forma de yoga dinamica si variata, putand fi practicata si viguros, ceea ce face ca organismul sa genereze caldura si sa fie o forma de exercitiu cardio vascular. Totodata, poate fi practicata si intr-o maniera mai lenta, ceea ce face ca exercitiile sa aiba ca scop cresterea fortei si flexibilitatii.

Intr-o clasa de vinyasa yoga, in general, se trece prin toata gama de posturi: posturi in picioare, aplecari inspre inainte, aplecari in spate, rasuciri etc.

Notiunea de vinyasa poate face referire si la o secventa specifica de posturi : chaturanga dandasana, urdhva mukha svanasana (cainele cu fata in sus) si adho mukha svanasana (cainele cu fata in jos), care este de asemenea secventa de baza in Salutul soarelui ( Surya Namaskar). Aceasta secventa este folosita ca tranzitie intre posturi (asane) sau serii de asane. De asemenea are scopul de a curata, a ”sterge” experienta din corp generata de seria de posturi efectuate, care au adus tensiune in anumite zone ale corpului.

Ca filosofie, Vinyasa recunoaste natura temporara a vietii si a lucrurilor – intram intr-o postura unde zabovim pentru o vreme iar apoi parasim acea postura.

Cateva dintre beneficiile Vinyasa Yoga sunt: la nivel fizic, flexibilitate crescuta, contribuie la tonifierea muschilor si cresterea fortei, ajuta la imbunatatirea functionarii sistemului cardio vascular, calmeaza mintea si induce o stare de bine generala, ridcand nivelul de energie din corp.

1 Comentariu

    Lasă un răspuns