Pranayama vine din sanscrită si înseamnă control al pranei – forța vitală, pe care noi a aducem în corp cu ajutorul respirației. Controlul procesului de respirație oferă una dintre metodele cele mai directe și eficiente pentru a extinde forța de viață și de a echilibra Vayurile (vânturile din corp) – vezi Ayurveda. Datorită acestui fapt, practicile tradiţionale de Hatha Yoga se bazează foarte mult pe practica Pranayama pentru o mai bună sănătate şi vitalitate. Hatha Yoga Pradipika, un text vechi cu privire la practicile de pranayama, menționează o serie de avantaje care pot apărea atunci când vânturile energetice sunt echilibrate în corp. Aceste beneficii includ o „înfățișare strălucitoare”, scăderea în greutate, capacitaţi digestive îmbunătăţite, precum şi o reducere a simptomelor multor boli.

Exercițiile de respirație ajută la sporirea capacității pulmonare, stabilirii unui ritm cardiac sanătos, relaxare mentală, eliminarea blocajelor din corpul energetic etc.

Cercetătorii moderni au descoperit că beneficiile practicilor yoga şi pranayama includ îmbunătăţiri în starea de spirit, cresc energia, reduc stresul și anxietatea, oferă o mai bună funcţionare neurologică, precum şi o îmbunătăţire a sănătăţii fizice.

În cazul în care doriți să includeți practici pranayama ca parte a unui regim de vindecare sau de echilibrare a corpului, minții și spiritului, este întotdeauna cel mai bine să practicați aceste exerciții sub îndrumarea unui ghid.

Clasa de pranayama cuprinde și practicarea câtorva asane, pentru pregătirea corpului, în vederea menținerii lui cu mai multă ușurință într-o postura meditativă, adecvată efectuării exercițiilor de respirație.

1 Comentariu

Lasă un răspuns