Sistemul Hatha Yoga propune un complex de posturi corporale (asane) şi de exerciţii pentru controlul respiraţiei (pranayama), care au scopul de a restabili şi menţine în noi echilibrul dintre energiile polar opuse, yin şi yang. Însuşi numele acestui sistem spiritual sugerează armonia dintre cele două principii fundamentale: Ha (masculin, „+“, solar, emisiv, yang) şi Tha (feminin, „-“, lunar, receptiv, yin). La clasele de Hatha Yoga dorim să restabilim echilibrul dintre cele trei componente esențiale ale ființei umane: minte, corp și spirit.

Clasele sunt concepute pentru a ajuta deopotriva participanții sa iși restabiliească legătura cu propriul corp, minte si spirit, dar și pentru a mobiliza corpul fizic, adesea rigidizat din cauza posturiilor nesanătoase din viața de zi cu zi.

Gradul de dificultate al asanelor este crescut gradual, astfel încât sesiunile sunt recomandate atât pentru începători in această practică, precum și pentru practicanți mai avansați.

Hatha Yoga este considerată de către specialiști ca fiind o practica sigură. Dar, ca în cazul tuturor tratamentelor alternative și complementare, cel mai bine este ca medicul curant să fie informat dacă pacientul practică sau dorește să practice yoga. Datorită faptului că pozițiile necesită o anumită rezistență fizică, unii particicpanți cu afecțiuni artritice, boli cardio-vasculare, boli pulmonare, boli psihice, persoanele gravide etc. pot avea contrandicații pentru astfel de antrenamente. La fel ca în oricare altă activitate fizică, înainte de începerea realizării asanelor în yoga, vom face o încălzire ușoară de câteva minute, pentru a evita apariția întinderilor musculare sau ale altor probeme de acest gen.

Practicată în siguranță yoga are numeroase beneficii pentru întregul organism și poate fi o soluție pentru eliminarea stresului cotidian, pe care tot mai puțini reușim să îl gestionăm.

1 Comentariu

    Lasă un răspuns