Yoga TRE Meditatie OSHO Masaj THAI
Telefon: 0723.546.933, 0745.271.186

Meditatii active OSHO

Meditatiile active

Acestea sunt o forma de meditatie ce te ajuta sa creezi o conexiune intre minte, corp si spirit. Daca simti ca mintea ta este hiperactiva, ca gardurile iti sunt mereu imprastiate, ca nu te poti concentra, ca esti mereu “cu capul in nori”, ai stari de anxietate sau depresie, o practica regulata de meditatie iti poate oferi o stare de calm si impamantare. Unele forme de meditatie activa au fost concepute pentru relaxare, iar altele pentru inducerea unor stari de constiinta extinsa.

Meditatiile active OSHO au fost create ca si tehnica de misticul OSHO pe un fundament stiintific, si special concepute pentru populatia secolului 21, sa ne ajute sa creem liniste intr-un mod vesel si distractiv.

Spre deosebire de oamenii ce traiau pe pamant acum 5000 de ani, omul modern traieste un ritm de viata mult mai alert, mult mai in viteza, si paradoxal cu mult mai putina activitate fizica. Acest lucru face ca mintea sa fie hiperactiva ceea ce aduce in corp o stare de agitatie care este insotita de un cocktail de hormoni ce tin mereu persoanele intr-o stare de alerta. Lipsa miscarii face ca oamenii sa nu consume aceste substante si starea de agtatie si anxietate sa fie amplificata, astfel ca este mult mai usor pentru omul modern sa isi linisteasca mintea folosindu-se de miscare. Toate tehnicile de meditatie activa se realizeaza pe un fond muzical special creeat sa ghideze practicantul prin fiecare etapa in parte

Fiecare meditatie activa incepe cu activitate fizica (scuturare, dans, miscari repetitive, respiratie energica) pentru a pune initial corpul in miscare, pentru a linisti mintea cu scopul de a facilita procesul de meditatie si a te ajuta sa savurezi ulterior relaxarea si starile induse de aceasta practica. Partea activa ajuta la eliberarea tensiunilor din corp si minte, permitand fluxului de energie sa curga natural prin corp. Astfel, in etapele pasive, practicantul are capacitatea de a sta in liniste si nemiscare, fiind martor la tot ceea ce se petrece in interiorul sau. Acesta este momentul cand MEDITATIA poate sa se intample, un moment in care esti alert si pur si simplu observi senzatiile din corp, gandurile, trairile, acceptand tot ceea ce se intampla fara a judeca saua eticheta.

Este posibil sa fi experimentat o stare de meditatie activa candva pe parcursul vietii tale, de exemplu atunci cand practici yoga, sau alergare, dans sau orice forma de activitate relaxanta precum mersul in natura sau pictura. Meditatia activa apare atunci cand corpul este ocupat cu o actiune, de obicei repetitiva, iar mintea este focusata total pe completarea acestei atiuni. In acel moment toate gandurile dispar si ai senzatia ca esti pierdut in timp.

Beneficiile meditatiilor active

  • pace interioara, linistirea mintii, o mai buna atentie si concentrare. Toate acestea fac ca prezenta celui ce practica meditatia sa aibe un efect de calmare si asupra celor din jurul sau
  • ajuta la managementul stresului prin schimbarea modului in care reactionam la lucrurile care ne “deranjeaza”
  • ajuta la renuntarea la adictii prin faptul ca starea de bine pe care meditatia o induce individului, mai ales practicata constanta, va fi suficienta astfel ca cel ce mediteaza nu va cauta stimulente in exterior ca sa il faca sa se simta bine
  • imbunatateste starea de sanatate deoarece prin meditatie se curata corpul subtil. Asa cum corpul nostru are nevoie de curatire si ingrijire, prin hrana curata si de calitate, hidratare, miscare etc si mintea are nevoie de meditatie pentru a curata corpul subtil ce imbraca corpul fizic. Meditatia face ca energiile subtile ale corpului sa fie in echilibru
  • prin practicarea meditatiei active se induce o stare de profunda relaxare ce reduce starea de hiperactivitate a corpului si psihicului, astfel este activata functia sistemului nervos parasimpatic care are rolul de a mentine corpul si psihicul in starea naturala de homeostaza si induce starea de vindecare

„What I am doing here is very simple, very ordinary, nothing spiritual in it, nothing sacred. I am not trying to make you holy persons, I am simply trying to make you sane, intelligent, ordinary people who can live their lives joyously, dancingly, celebratingly.”

Osho

TEHNICI DE MEDITATIE ACTIVA OSHO:

Meditația Dinamică OSHO

Meditația Dinamică OSHO este o meditație de bază ce se realizeaza dimineata devreme, fiind parte din aproape toate workshopurile de meditație susținute de terapeuții Osho din întreaga lume, alături de Meditația Kundalini, care se realizeaza seara. Este o combinație de terapie și meditație, cu efecte puternice de echilibrare, energizare și eliberare a tensiunilor din corp-minte.

Meditația durează o oră, are cinci etape, și este susținută de o muzică special creată. Poate fi practicata singur(ă), însă va fi mai intensă dacă e facută în grup. Este o experiență individuală, pe tot parcursul medita’iei se vor păstra ochii închiș, preferabil folosind o bandană. E bine să aveți stomacul gol și să purtați haine lejere.

ETAPA 1 RESPIRATIE 10 min
Respirând haotic pe nas, lasă respirația să fie intensă, adâncă, rapidă, fără ritm, fără nici un pattern – și concentrându-te mereu pe expirație. Corpul va avea grijă de inspirație. Respirația ar trebui să pătrundă adânc în plămâni. Fă asta cât de rapid și de viguros poți, până când devii realmente respirația. Folosește mișcările naturale ale corpului pentru a te ajuta să-ți clădești energia. Simte-o cum crește, dar nu o elibera în această primă etapă.

ETAPA 2 CATHARSIS 10 min
EXPLODEAZĂ! Dă drumul la tot ceea ce are nevoie să fie aruncat afară. Devino total nebun(a). Țipă, strigă, plângi, sari, lovește, scutură-te, dansează, cântă, râzi, aruncă-te de colo colo. Puțină actorie ajută adesea să te pornești. Nu permite niciodată minții să intervină în ceea ce se întâmplă. Înnebunește conștient. Fii total(ă), fii cu întreaga inimă in ceea ce se intamplă.

ETAPA 3 CENTRAREA ENERGIEI 10 min
Cu brațele ridicate sus deasupra capului, sari ca o minge, strigând mantra ”Huu! Huu! Huu!” cât de profund posibil. De fiecare dată când atingi solul, cu toată talpa, lasă ca sunetul să lovească adânc în centrul sexual. Dă tot ce ai, epuizează-te complet.

ETAPA 4 MARTOR 15 min
STOP! Îngheață oriunde te-ai afla, în orice poziție te găsești. Nu aranja corpul în nici un fel. O tuse, o mișcare – orice, va disipa curgerea energiei iar efortul va fi pierdut. Fii un martor la tot ce ți se întâmplă.

ETAPA 5 CELEBRAREA 15 min
Celebrează prin dans, exprimând gratitudinea ta pentru Existență. Poartă cu tine această bucurie, pe parcursul întregii zile.

”În această meditație trebuie să rămâi în permanență alert, conștient, orice ai face. Rămâi un martor. Nu te pierde. În timp ce respiri poți să uiți. Poți deveni una cu respirația atât de mult încât poți să uita de martor. Dar atunci ratezi sensul meditației.

Respiră cât de rapid posibil, cât de profund posibil; adu-ţi toată energia în asta dar rămâi totuşi un martor. Observă ce se întâmplă ca şi cum ai fi doar un spectator, ca şi cum totul i se întâmplă altcuiva, ca şi cum totul se întâmplă în corp iar conştiinţa e doar centrată şi priveşte.

Această stare de martor trebuie păstrată în toate cele trei etape. Iar când totul se opreşte şi în a patra etapă ai devenit complet inactiv, îngheţat, atunci această stare de alertă va ajunge la apogeul său.”
Osho

Meditația OSHO KUNDALINI

Meditația OSHO KUNDALINI dureaza aproximativ o ora si este o tehnică de meditație activă practicată în general în partea a doua a zilei, după-amiază spre seară, funcționând ca un duș energetic, curățându-te delicat de tensiunile zilei și lăsându-te proaspăt(ă) și relaxat(ă).
Ne eliberăm corpul și mintea de tot ceea ce am reprimat și intrăm în contact cu energia, care va curge liberă, pregătind spațiul pentru meditație.

ETAPA 1 SHAKING 15 min
Stai in picioare cu corpul moale si genunchii usor flexati. Relaxează-te și lasă tot corpul să tremure, simțind energia ridicându-se dinspre picioare. Abandonează-te complet și devino tremuratul. Ochii pot fi deschiși sau închiși şi respiraţia profundă.

ETAPA 2 DANS 15 min
Dansează aşa cum simți, și lasă tot corpul să se miște așa cum dorește. Fii total în dansul tău. Ochii pot fi deschiși sau închiși.

ETAPA 3 MARTOR 15 min
Închide ochii și rămâi nemișcat, așezat sau în picioare, fii martor la tot ce se întâmplă atât în interior cât și în exterior.

ETAPA 4 RELAXARE 15 min
Rămâi cu ochii închiși, întinde-te pe sol și stai liniștit. Nu ai nimic de făcut, doar relaxează-te.*
*Poți alege să rămâi așezat dacă dorești.

MEDITATIA OSHO CHAKRA BREATHING

MEDITATIA OSHO CHAKRA BREATHING dureaza 1 ora si are rolul de a curata centrii energetici din corp (chakrele). Respiraţia te poate ajuta să devii conştient(ă) şi să experimentezi cele şapte chakre. Această tehnică este una activă şi foloseşte o respiraţie rapidă şi profundă acompaniată de sunete pentru a deschide şi a aduce conştientizare şi vitalitate a chakrelor. Ochii rămân închiși pe toată durata meditației.

ETAPA 1 RESPIRATIE 45 min
Stai în picioare cu picioarele depărtate la lățimea umerilor si genunchii usor flexati. Deschide gura și începe să respiri profund, rapid, în chakre, în centrii tăi energetici. Începe cu centrul cel mai de jos, cu prima chakră. De fiecare dată când auzi clopotul, ridică-ți respirația la chakra următoare. Respirația ar trebui să devină mai rapidă și mai superficială pe măsură ce te miști în sus prin fiecare chakră. Lasă-ți corpul să fie destins și relaxat. Poți să te miști, să te scuturi, sau să faci orice mișcare ușoară care va sprijini respirația. La a șaptea chakră, vei auzi trei bătăi de clopot. Acum lasă respirația să revină și încet să coboare înapoi prin toate cele șapte ckakre, la prima, din nou. Ai aproximativ două minute să ajungi înapoi la prima chakră. Acest ciclu se repetă de trei ori.
Coloana sonoră te va ghida în meditație.

ETAPA 2 LINISTE 15 min
Stai jos, cu ochii închiși, fii tăcut și observă orice se întâmplă în interior.

MEDITATIA OSHO NADABRAHMA

Meditaţia Nadabrahma este o tehnică statică în care intonarea sunetelor şi miscarea mâinilor creează un echilibru interior, o armonie între minte şi corp. Este potrivită pentru orice perioadă a zilei, se practică pe stomacul gol şi este recomandat să rămâneți inactiv(ă) cel puţin 15 minute după aceea. Ochii rămân închiși pe toată durata meditației. Este o meditatie minunata pentru echilibrarea corpului si a psihicului, recomandata inclusiv femeilor insarcinate.

ETAPA 1 Mmm…. 30 min
Stai într-o postură relaxată, cu ochii închiși și buzele lipite. Începe să intonezi sunetul ”M” (humming, în lb. engleză), suficient de tare încât să fii auzit de ceilalți și să creezi o vibrație în tot corpul. Poți vizualiza un tub gol sau un vas gol, umplut doar de vibrațiile intonării. Va veni un moment când intonarea continuă de la sine și vei deveni ascultătorul. Nu este nici o respirație specială și poți modifica tonalitatea sau mișca corpul ușor și lent, dacă simți asta.

ETAPA 2 Centrare in HARA 15 min
Rămâi așezat. A doua etapă este împărțită în două secțiuni de câte șapte minute jumătate fiecare. În prima jumătate, miști mâinile, cu palmele îndreptate în sus, într-o mișcare circulară spre exterior. Pornind de la nivelul ombilicului, ambele mâini se mișcă înainte și apoi se despart pentru a face două cercuri mari, simetrice, la stânga și la dreapta. Mișcarea ar trebui să fie atât de lentă încât uneori va părea că nu există nici un fel de mișcare. Simte că dai energie în exterior universului.

După șapte minute și jumătate, întorci mâinile cu palmele în jos și începi să le miști în direcția opusă. Acum mâinile se vor apropia una de alta în zona ombilicului, și se vor despărți de o parte și de alta a corpului. Simte că aduci energie în interior. Ca și în prima etapă, nu reprima orice mișcări fine, lente ale restului corpului.

ETAPA 3 LINISTE 15 min
Stai așezat sau întinde-te, rămânând absolut tăcut și nemișcat.
“În Nadabrahma aminteste-ţi asta: lasă corpul şi mintea să fuzioneze deplin, dar amintesţe-ţi să fii un martor. Îeşi afară din ele, încet, pe uşa din spate, fără luptă, fără efort.” Osho

MEDITATIA INIMII PE MUZICA LUI KARUNESH

Aceasta meditatie a fost realizata cu scopul de a curata centrul energetic al inimii (heart chakra). Karunesh a conceput o linie muzicala speciala pentru aceasta meditatie care are 4 faze. Fiecare faza are aproximativ 7 minute si se incheie cu bataia suava a unu clopotel tibetan.Miscarile se produc in cele 4 directii cardinale Nord, Sud, Est, Vest, ca un simbol al contopirii celor patru elemente primordiale pamant, apa, foc si aer.

Inainte de a incepe meditatia vom sta in picioare, intr-o maniera relaxata, pozitionandu-ne ambele palme pe piept, acolo unde este considerat a se afla centrul energetic al inimii (heart chakra). Simte bataile inimii si respira calm si relaxat. Cu ajutorul expiratiei, scoatem afara energia veche, stagnanta si care nu ne mai este de folos. Astfel cercul de echilibrare a ceea ce oferi si ceea ce primesti incepe.

ETAPA 1 NORD 6 min
Inainte ca melodia sa inceapa, asculta atent ritmul celor 4 exemple de respiratie. Cand melodia in sine incepe, respira si misca-te pe ritmul impus de melodie. Expira lung si in acelas timp intinde bratul drept cu palma spre inainte si piciorul drept. Palma dusa spre inainte simbolizeaza faptul ca impingi spre exterior enegia veche din corp. Miscarea nu presupune inaintare, in permanenta trebuie sa revii in acelas loc, sa fii „inradacinat” in pozitia initiala. Can inspiri, readu palma si piciorul in pozitia initiala, inspiratia aducand cu sine energie praspata, noua in corp. Cu urmatoarea expiratie si inspiratie repeta procesul. Pe masura ce fiecare faza se apropie de final, ritmul melodiei devine tot mai alert, astfel si miscarile si respiratia vor fi mai alerte, urmarind ritmul muzicii. Fiecare etapa se incheie cu sunetului unui clopotel.

ETAPA 2 EST-VEST 6 min
Pentru inceput asculta din nou ritmul celor 4 respiratii. Cand melodia incepe repeta miscarea cu bratul si piciorul dar de data aceasta intinzand membrele in lateral. Incepi pe expiratie cu bratul si piciorul drept, catre est, iar la urmatoarea expiratie duci bratul si piciorul stang catre vest. Ramai mereu in pozitia initiala si doar roteste partea superioara a corpului in directia dorita in timp ce faci miscarile, astfel incat sa nu te deplasezi ci sa ramai in acelasi loc.

ETAPA 3 SUD 6 min
faza a treia este la fel ca primele doua doar ca de data aceasta miscarea va fi rotind corpul catre inapoi (sud). Incepi tot cu bratul si piciorul drept, care vor fi orientate catre inapoi, iar pe inspiratie vor reveni in pozitia initiala si continui apoi cu bratul si piciorul stang. Repeta miscarea acompaniata de respiratie in ritmul impus de melodie.

ETAPA 4 CERCUL COMPLET 6 min
In aceasta etapa se vor combina toate miscarile de la etapele 1-3. initial vei duce bratul si piciorul drept inspre inainte (nord) pe expiratie, revenind pe inspiratie in pozitia initiala, apoi bratul si piciorul stang inspre inainte, inspiri revii in pozitia initiala, urmand ca pe urmatoarea expiratie sa duci bratul si piciorul drept inspre est, inspiri revii, expiri bratul si piciorul stang spre vest, inspiri revii, expiri rotesti corpul cu bratul si piciorul drept inspre inapoi (sud), inspiri revii in pozitia initiala, expiri rotesti corpul cu bratul si piciorul stang inspre inapoi (sud), inspiri revii in pozitia initiala. Apoi reiei ciclul de la capat urmarind ritmul melodiei.

Faza 5 TEMPLUL INTERIOR 6 min
Dupa ce cele 4 faze active s-au incheiat, stai in picioare sau sezi cu coloana dreapta intr-o pozitie relaxata si asculta ritmul suav al muzicii respirand intr-un mod natural.

Faza 6 SUNET SI LINISTE 15 min
In faza finala, intinde-te pe podea cu fata in sus sau in jos si abandoneaza-te. Lasa-te cufundat in sunetele bolurilor tibetane . Meditatia se incheie cu sunetul unui clopotel.

Contact


Adresa: Strada Samuil Micu, nr. 9, corp D, camera 12 Timișoara
Telefon: 0723.546.933, 0745.271.186
Email: contact@dharmayoga.ro
Web: https://dharmayoga.ro/
Facebook: /DharmaYogaTM

Ne gasesti si pe

Locatie