Yoga TRE Meditatie OSHO Masaj THAI
Telefon: 0723.546.933, 0745.271.186

Ashtanga Vinyasa Yoga

Yoga înseamnă unire, act de alăturare a exercițiului fizic cu meditația.

Scrierile în care apare pentru prima dată cuvântul YOGA sunt: Upanishadele, Bagavad Gita, Hatha Yoga Pradipika, cât și Yoga Sutra a lui Patanjali. Înțeleptul antic Patanjali face referire la Yoga ca „Ashtanga Yoga” („Yoga cu 8 brațe/ramuri”), de la cei opt pași pe care el i-a stabilit ca fiind calea practică de a atinge desăvârșirea, iluminarea. Acest concept de „opt brațe” a devenit din acel moment caracteristica principală a Raja Yoga și este practic o însușire de bază a oricărei variante de Raja Yoga cunoscute de atunci și până în zilele noastre. Cele opt ramuri de yoga ale lui Patanjali sunt:

  1. (1) Yama(Cele cinci „abțineri”): nonviolența, adevăr, a nu fura, puritate sexuală, detașarea de posesiuni.
  2. (2) Niyama(Cele cinci „respectări”): puritate, mulțumire, asceză, cunoaștere de sine și devoțiune față de Dumnezeu.
  3. (3) Asana: Literal înseamnă „ședere” și Patanjali folosește acest termen pentru a denumi poziția șezută a corpului în timpul meditației. Mai târziu, odată cu afirmarea Hatha yoga, „Asana” a început să denumească toate pozițiile folosite.
  4. (4) Pranayama(„Controlul Forței Vieții”): Controlul prān-ei (prăna), forța vieții sau energia vitală, cu referire mai ales la controlul respirației.
  5. (5) Pratyahara(„Abstracția”): sustragerea de la simțuri.
  6. (6) Dharana(„Concentrarea”): Fixarea atenției asupra unui singur obiect.
  7. (7) Dhyana(„Meditația”): Contemplarea intensă și neîntreruptă asupra obiectului meditației.
  8. (8) Samadhi(„Extazul”): Starea de absorbire completă în obiectul meditației, ceea ce conduce la Iluminare (în stadiul ultim de Samadhi).

 

Ashtanga Yoga este cea mai veche forma de Hatha Yoga. Exista șase serii care completeaza aceast tip de Yoga, iar noi vom studia doar prima serie, care se numește Yoga Chikitsa, în traducere Yoga de terapie. Așa cum și numele o spune, cele aproape 50 de posturi ale corpului – Asane, ajută la tratarea a numeroase boli. Dintre cele mai des întalnite amintesc: scolioza, artrita, reumatism, dereglări digestive și intestinale, retenție de apă, obezitate etc. Ashtanga Yoga se mai numește si “Dansul respirației în mișcare” și este un stil dinamic, ce presupune multă concentrare.

Există patru caracteristici, care fac din acest tip de yoga unul deosebit și anume:

  1. Bandhas, care sunt chei de energie în corp, puncte de energie. Exista trei Bandhas: Mula bandha, Uddiyana bandha și Jalandhara bandha.
  2. Respiratia Ujjayi – se respiră numai pe nas, contractând mușchii gâtului. Este numită respirația conducătorului și ajută la încălzirea organismului, la eliminarea toxinelor din mușchi și la o mai bună concentrare asupra practicii, datorită sunetului produs în partea inferioară a gâtului, în timpul executării ei.
  3. Sistemul Vinyasa – un sistem în care sunt coordonate mișcările corpului cu respirația. Aceast sistem ajută la curățarea organelor interne și menține sângele cald, pe tot timpul practicii yoga. Stimulează procesul de detoxifiere la nivelul organelor interne ale întregului organism.
  4. Drstis – sunt punctele de concentrare cu rol important în menținerea focalizată a gândurilor, asupra a ceea ce se întamplă în timpul practicii.

Clasele sunt pentru începători și pentru avansați – vezi orar.

PE TOT PARCURSUL CURUSLUI, VOI VENI LA FIECARE PARTICIPANT  ÎN PARTE ȘI VOI FACE CORECTURI ALE CORPULUI – AJUSTĂRI, ACOLO UNDE VOI CONSIDERA CĂ ESTE NEVOIE.

DACĂ NU SE DOREȘTE ACEST LUCRU, DIN DIFERITE MOTIVE, ROG PARTICIPANȚII LA CLASE SĂ ANUNȚE ACEST FAPT ÎNAINTE DE ÎNCEPEREA SESIUNII.

 

Contact


Adresa: Strada Samuil Micu, nr. 9, corp D, camera 12 Timișoara
Telefon: 0723.546.933, 0745.271.186
Email: contact@dharmayoga.ro
Web: https://dharmayoga.ro/
Facebook: /DharmaYogaTM

Ne gasesti si pe

Locatie